Jebkuras diskonta programmas mērķis ir tirdzniecības apgrozījuma palielināšanās.
Pretējā gadījumā skaistais plastikāta gabaliņš novedīs pie
tirdzniecības vai servisa uzņēmuma peļņas samazināšanās, un šī
instrumenta pielietošana var nest zaudējumus. Kartītes var klasificēt
dažādi.
Viss atkarīgs no tā, kāds princips ielikts tās pamatā. Kartītes var iedalīt bankas un nebankas kartītēs. Tālāk pielietojuma sfērās: transporta, taksofonu, apdrošināšanas, benzīna, tirdzniecības utt.
Vienlaicīgi kartītes var būt maksājuma un nemaksājuma (diskonta vai
tīri identifikācijas, kas paredzētas piekļūšanas kontrolei). Maksājumu
kartītes var darboties pēc atšķirīgām maksājumu shēmām: kredītkartes
kalpo patērētāju kredīta saņemšanai, debeta kartes var izmantot
norēķiniem ar tirdzniecības - servisa organizācijām un skaidras naudas
saņemšanai bankomātos (bankās) tikai bankas konta atlikuma robežās.
Bet vēl pastāv elektroniskie maciņi, kuriem uz kartes rēķina tiek
rezervētas summas; šīs summas robežās kartītes īpašnieks var veikt
maksājuma operācijas.
Pastāv plastikāta karšu tehniska klasifikācija, kas saistīta ar datu ievades un apstrādes metodēm kartē. Pēc šīs klasifikācijas kartes iedala šādi:
Embosēšana jeb iespiedkartes (informācijas uznešana ar iespiešanas vai termoiespiešanas metodi); ;
Kartes ar magnētisko joslu (magnētiskās kartes); ;
Kartes ar svītru kodiem (svītru kodu kartes);
Kartes ar iebūvētu mikroshēmu (kontakta un bezkontakta čipkartes). Ir vērts atzīmēt, ka viena un tā paša
tehniskā izpildījuma karte (piemēram, čipkarte) var tikt izmantota
visdažādāko informācijas tehnoloģiju realizēšanai (taksofonu vai
transportu, diskontu norēķinu, maksājumu utt.). Kartes standarta izmērs
85,6x53,98x0,76 mm. Šādas kartes sauc par ID-1, bet citas kartes banku
vai tirdzniecības sfērā netiek izmantotas. Jebkurā karšu tehnoloģijā -
vai tā būtu maksājumu vai norēķinu, vai arī diskonta tehnoloģija -
kartes izmantošanā svarīgi ir apstiprināt darījumu likumību. Piemēram,
paziņot kartes pieņemšanas sistēmai, ka klients ir spējīgs samaksāt par
pirkumu, vai arī paziņot atlaides lielumu. Šādu operāciju sauc par
darījuma autorizāciju un tās pozitīva iznākuma gadījumā operācija
tirdzniecības - servisa organizācijā var tik turpināta, pretējā
gadījumā nepieciešams atteikt kartes pieņemšanu; gadījumā, ja
tirdzniecības - servisa organizācija neievēro šos nosacījumus, tad
visus riskus par operāciju ar kartes izmantošanu uzņemas tirdzniecības
servisa organizācija.
Tādējādi autorizācija ir jebkuras karšu tehnoloģijas galvenais elements.